Dieta z głową #9 (Kruche ciasteczka)

Hej  :D 


Dziś przychodzę do was z maga szybkim przepisem na pyszne ciacha orzechowe. 
Przygotowanie takich ciastek zajmie wam góra 20 minut- z czego około 15 minut to czas pieczenia :D



Najważniejszym składnikiem jest masło orzechowe. Dlatego warto użyć masło na prawdę dobrej jakości. Moje pochodzi ze sklepu Vivio i szczerze wam je polecam. Ma super konsystencję, świetnie smakuje i ma w sobie kawałki orzechów.

Składniki: 

- 1 małe jajko
- pół szklanki zmielonych płatków owsianych
- 3-4 łyżki masła orzechowego 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- kilka posiekanych orzechów brazylijskich
- kilka posiekanych orzechów pecan

Opcjonalnie można dodać jakieś słodzidło- około dwóch łyżeczek cukru brązowego/ksylitolu/miodu/syropu. To sprawi, że ciacha będą trochę słodsze.



Przygotowanie: 

Piekarnik rozgrzewam do 200 stopni. W misce mieszam jajko i masło orzechowe. Stopniowo dodaję zmielone płatki owsiane i proszek do pieczenia. (Możecie oczywiście dodać mąkę owsianą. Tylko wtedy wsypcie jej troszkę mniej, by ciastka nie wyszły zbyt suche. Ja lekko zmieliłam swoje płatki- dzięki temu ciacha wyszły idealnie ) Na koniec wrzucam posiekane orzechy i mieszam. Blachę wykładam papierem do pieczenia. Formuję niewielkie kulki z powstałej masy. Układam je z zachowaniem pewnego odstępu. Kulki można spłaszczyć dociskając je widelcem. Ciacha pieczemy przez 10-15 minut w 180 stopniach. 


Ciastka są kruche i mega orzechowe. Z tej masy uformowałam 12 ciastek. Oczywiście do masy możecie dorzucić swoje ulubione dodatki.



Lubicie masło orzechowe?
Smakują wam kruche ciasteczka? 

http://vivio.pl/
Na dziś to tyle.
Trzymajcie się i do następnego :***

34 komentarze:

  1. I w takich momentach żałuję, że chwilowo nie mam dostępu do piekarnika ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszą być przepyszne! Masło orzechowe jest super składnikiem do wszystkiego.. :)

    www.liftmygirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. takie ciasteczko przydałoby mi sie do kawki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio robiłam takie same pychotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają przepysznie, świetny przepis na błyskawiczną i zdrową przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę mnie te płatki owsiane zniechęcają ale ogólnie przepis wydaje się być niezły!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płatki owsiane/ mąkę owsianą można zastąpić inną mąką :D

      Usuń
  7. Pyszności, jadłabym do kawki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis koniecznie wypróbuję! Wyglądają bardzo apetycznie :-) PS. Obserwuję od dawna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają przepysznie do tego jaki zdrowy skład! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładny szablon i nagłówek moja Droga! :)
    Zapraszam do mnie na LA, jeśli interesuje Cię wzajemna obserwacja- zacznij i daj znać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciastka wyglądają smakowicie :) Ostatnio polubiłam się z masłem orzechowym, więc przepis zapamiętam i na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. amazing post :)
    Have a nice day :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  13. Narobiłaś mi smaka! Lubie masło orzechowe więc chyba takie upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyglądają pysznie, ciekawe czy tez tak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  15. wow, ten przepis muszę wykorzystać, ciastka wyglądają mega pysznie

    OdpowiedzUsuń
  16. haha idealny przepis dla mnie! Szybki i pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ostatnio kupiłam masło orzechowe z Sante jest dobre ale trochę soli by się przydało

    OdpowiedzUsuń
  18. Troszkę w nim jest, żeby smakowało. Ale raczej więcej nie jest potrzeba, ja lubię te z Sante najbardziej.

    OdpowiedzUsuń