Tajemnicza książka....

Hej :D 


Dziś przychodzę do was z bardzo tajemniczo wyglądającą książką:


Prawda, że wygląda intrygująco? Zarówno okładka, jak i napisy na niej- niezbyt wiele nam mówią. Autor podpisał się jedynie inicjałem.


Jest to książka historyczna. Autor porusza wiele wątków, przez co czasami czułam się lekko zagubiona. Sam temat jest bardzo interesujący. Ukazana jest tu historia młodych żołnierzy. Czas, w którym to wszystko się dzieje- to okres po drugiej wojnie światowej. 

Autor koncentruje się na młodym żołnierzu. Jest on rozdarty...nie wie, czy dalsza walka i stawianie oporu ma jeszcze sens. Obserwuje swoich kolegów z oddziału. Dopadają go coraz większe wątpliwości. 

Kolega młodego żołnierza zdecydował się na współpracę z nowym rządem. Młody człowiek staje przed wyborem: własne bezpieczeństwo...czy może jednak honor? Oczywiście lojalność i patriotyzm to ważne cechy. Jednak chęć przeżycia i poczucie wolności jest równie silne. Czasami serce podpowiada jedno, a rozum mówi drugie. Co wtedy zrobić?




Młodzi ludzie często staja przed wieloma trudnymi decyzjami. Ci, o których opowiada książka dodatkowo żyli w ciężkich czasach. Mimo tych przeciwności starali się żyć jak najlepiej. Próbowali przystosować się do danej sytuacji. Byli świadomi, że muszą tak wybierać, by w późniejszym czasie nie wstydzić się przed innymi...i przed sobą.


Książka jest porządnie wydana. Wszystko jest przejrzyste. Jednak na pewno wymaga nieco większego skupienia i zaangażowania czytelnika. Od czasu do czasu lubię sięgać po nieco inną tematykę książek. Myślę, że i ta pozycja wiele osób może zainteresować.

Lubicie książki historyczne?
Co aktualnie czytacie?

http://minerwa.net/ksiegarnia/index.php

Na dziś to tyle.
Trzymajcie się i do następnego :*** 

21 komentarzy:

  1. Nie miałam okazji jeszcze jej przeczytać. Pozdrawiam i miłego dnia Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie czytałam tego typu książek,wiem natomiast komu mogę ją polecić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że mojej babci by się spodobała. Ja rzadko sięgam po takie pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że bardzo dawno nie czytałam książki historycznej, zazwyczaj sięgam po kryminały ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo interesująca musi być.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie jestem fanką książek historycznych, ale mój tato lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się, brzmi ekscytująco, lubię książki historyczne i biografie, lubię historie pisane życiem, nie przepadam jedynie za romansami, ale czasami i po nie sięgam, gdy fabuła jest ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z bólem serca to piszę, ale nie lubię książek historycznych. Ja pierwszy rzut oka książka wygląda trochę jak kalendarz - trzeba przyznać, że prezentuje się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Okładka przypomina mi kalendarz ;)
    Niestety książek historycznych nie czytam, ale dla jakiegoś pasjonta musi to być świetna pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie szczególnie, ale lubię różne gatunki i nie wykluczam takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. wydaje mi się, że większość takich książek o tematyce wojennej wymaga większego zaangażowania czytelnika, to bardzo trudny temat jest przecież :(

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo interesuje mnie historia szczególnie związana z okresem po , w trakcie i po wojnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Okładka przykuwa uwagę i pasuje do tematyki. Niestety, nie lubię książek historycznych, więc ta pewnie także nie należałaby do grona moich ulubionych.
    Ostatnio czytałam "Niezapominajki" Eweliny Kłody, ale nie byłam zachwycona :)
    ~Wer

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że ksiażka mogłaby być interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Może i ja się skuszę na poczytanie :)

    OdpowiedzUsuń